Sunday, January 30, 2011

character no.2

dh lma sbnrnye nk join seminar anjuran Dr Azizan Osman ni...tp br dis year dpt join....huhuhuh sbb sblm ni de kelas on weekend...kebetulan tun nk pegi...so de la kawan hihihih ..pg2 lg dh bangun, ye la jauh tu dr SA-KL ....(sbnrnye xjauh, tp sbb pepagi buta mood bw kete tu lbh tenang kl bw pelahan .....cehhhh

smpi ye kat sna.......perghhhhh ramai tul orng nyeee.....cm xsangka begitu ramai orng yg join seminar ni...bgs tau bg orng cm aku ni yg dh lma xg kem motivasi....so badan n aura2 yg sedia ada ni cm semakin lemau..... dengan join seminar ni hihihih dpt la menaikan aura....

uihhh ni bkn cakap memain.....tp dengan sungguh2.......suma orng dlm dewan tu sungguh2 nk kutip ilmu dari Dr Azizan....termasuk la aku .....

summary yg dpt dgn attend seminar ni....
  1. aku kena bersikap lbh optimis.dengan tu br blh maju...bak kata Dr Azizan tu NEXT.....!!!maksud nye always look forward...jgn kenangan kan kisah yg lalu.make the past as experience.....
  2. untuk berjaya kita kena ade mentor...kl xde mentor pn blh tp process nye sgt la lma....kl ade mentor dh kira cam short cut coz kita ade someone yg blh bg guideline....so far xde sifu...huhuh sbb tu cm lmbt skit nk berjaya....ni pun merangkak2 mendaki gunung....
  3. impian......impian ni penting....untuk merealisasikan impian, kita kena letak semangat..kita jugak perlu ketahui impian kita n set as a goal.setiap impian tu perlu la specific.mmmmm impian saya sekarang....nk bli kenwood kmix mixer food yg color merah tu.....senang nnt kl dh pindah xyah nk pinjam mama nye hihihihi.....
  4. brani dengan kegagalan.....bl dh gagal x bermakna kita akan gagal selama2nye....aku seorng yg brani...sbb kl x, mesti aku xtulis blog ni hahhaha....serius aku penah gagal, tp rasanye xdasyat sgt......aku bangkit semula tp mmg payah nk pulihkan kita nye semangat bl dh gagal.....nasib baik masih ade orng yg sayangi aku....huhuhu kl x.....
  5. to be success....main character adalah mind kita.....wahhhh tu la kunci segala2nye....kl kita awal2 lg dh set, yg kita akan gagal....so sure kita akan gagal......lps tu br la follow with other character
  6. dlm seminar ni jugak aku kenal sape dri aku.....yg slama ni aku slu deny....skali bl Dr Azizan baca suma character personaliti (aku nye character no2) wahhhhhh suma nye cm betul laaa.....adoiiii mmg kena improve diri nmpk gaya nyee.....
insyaAllah kl Dr Azizan ade buat seminar lg kat KL.....aku nk join .......so far dengan suma knowledge yg d beri..... harus d gunakan...... mmmmmm NEXT........

No comments:

Post a Comment