Tuesday, July 9, 2013

cakap pandang-pandang

rezeki yang diberi Allah dalam pelbagai bentuk.... kesihatan, pekerjaan, duit, ANAK.....!!!! anak itu rezeki dan anugerah yg xterhingga....tapi xsemua pasangan suami isteri diberi kesempatan untuk menimang cahaya mata......kekadang isu anak ini menjadi begitu sensitif pada pasangan yg sudah lama berumah tangga n xdiberi kesempatan untuk menjadi ayah dan ibu........

saya jadi geram rasa macam nk g sekeh je kepala dia....cakap xpikir n xsensitif langsung ngn perasaan orang di sekeliling..... al kisah nye begini....between my cousin n my sister
my cousin  : my wife pregnant (raut wajah yg gembira) mmmm br seminggu....
my aunty : wahhh cepat nye.... alhamdulillah ....
my cousin : mesti la cepat....dh bayar hantaran memahal xkan nk tunggu lelama ...... haaaaaa dik!!!.....kamu hantaran lg mahal kan, so kena la cepat2 mengandung.... jangan tunggu lelama....
my sister : !@#$%^&*?> what!!!!! mmmmmm rezeki tu datang dari ALLAH..... kalo dia nk bagi cepat, cepat la dapat.... kalo DIA kata belum masanye ....belum la masenye....bukan nye based  on wang hantaran tu tinggi ke rendah leh tau cepat ke lambat nk mengandung ....
my cousin : (mebbe terkejut ngan jawapan my sis....trus tarik muka) n his answer "amboiiii dik,
 dah pandai skrng nk menyekolah kan aku"
my sister : dah tu cakap xpikir dulu
my cousin : trus jalan ngna hati bengang agak nye....

my sister belum lagi kawin pun dh boleh jawab camtu..... tah camne jawapan  kalo pasangan yg mmg menanti cahaya mata.... tapi kalo dia ckp camtu kat saya mmg kena sekeh la...sbb saya adalah salah satu pasangan yg lambat menimang cahaya mata....

xsemua pasangan baru berumah tangga akan merasa nikmat seperti dia.....ade yg sudah kawin bertahun pun masih belum merasa nikmat itu.... sepatut nye bersyukur bukan begini cara nya.... nnt di anggap riak dan takbur.... sentiasa ingat ALLAH yg memberi segala nye di muka bumi ini n bebila masa DIA boleh tarik rezeki yg kita ade

ade ramai kawan saya yg bkahwin tp belum lagi diberi rezeki untuk menimang cahaya mata.....saya memahami dgn perasaan mereka kerana saya pun dulu seperti mereka.....berubat dan banyak duit di laburkan supaya kami suami isteri dikurniakan zuriat.saya cukup sensitif bl orng sebut pasal anak....sampai tahap saya rasa cm xnak kua jumpa org......

next entry sy akan berkongsi cerita mengenai bagaimana saya TTC dan sekarang saya tengah sarat mengandung.....alhamdulillah syukur kerana diberi peluang untuk menimang cahaya mata.

No comments:

Post a Comment